Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Ayvacık Meslek Yüksekokulu

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ek Sınavlar Hakkında Bilgilendirme

2547 SAYILI YÜKSEKÖĞRETİM KANUNUNUN 44 ÜNCÜ MADDESİNİN (C) BENDİNDE “AZAMİ SÜRELER SONUNDA KAYITLI OLDUĞU ÖĞRETİM KURUMUNDAN MEZUN OLABİLMEK İÇİN SON SINIF ÖĞRENCİLERİNE, BAŞARISIZ OLDUKLARI BÜTÜN DERSLER İÇİN İKİ EK SINAV HAKKI VERİLİR..." HÜKMÜ UYARINCA,

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI SONUNDA AZAMİ ÖĞRENİM SÜRESİNİ DOLDURAN ÖĞRENCİLER İÇİN BELİRLENEN EK SINAVLAR İLE İLGİLİ SINAV TAKVİMİ AŞAĞIDAKİ TABLODA GÖSTERİLEN ŞEKLİYLE UYGULANACAKTIR.

BİRİNCİ EK SINAVLAR İÇİN BAŞVURU, DEĞERLENDİRME VE SINAV TAKVİMİ

 

Başlangıç Tarihi

Bitiş Tarihi

Birinci Ek Sınav Başvuruları

08.07.2024

10.07.2024

Başvurularının Değerlendirilmesi ve Birim Web Sayfasında İlanı

11.07.2024

12.07.2024

1. Ek Sınav Tarihi

16.07.2024

17.07.2024

Not Girişleri

18.07.2024

 

İKİNCİ EK SINAVLAR İÇİN BAŞVURU, DEĞERLENDİRME VE SINAV TAKVİMİ

 

Başlangıç Tarihi

Bitiş Tarihi

İkinci Ek Sınav Başvuruları

22.07.2024

24.07.2024

Başvurularının Değerlendirilmesi ve Birim Web Sayfasında İlanı

25.07.2024

26.07.2024

2. Ek Sınav Tarihleri

29.07.2024

30.07.2024

Not Girişleri

31.07.2024

 

1-2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı sonunda azami öğrenim süresini dolduran öğrencilere sadece başarısız oldukları ve devamsızlıktan kaldıkları derslerden 2 Ek Sınav Hakkı verilecektir.

2-Azami öğrenim süresi sonunda sınav haklarından faydalanmak isteyen öğrenciler, ilan edilen tarihler arasında kayıtlı oldukları birimlere dilekçe ile başvururlar. Sınav haklarından faydalanmak için dilekçe ile başvuruda bulunmayan öğrenciler bu haklarından vazgeçmiş sayılırlar. Azami süre sonu ek sınavları için mazeret sınavı açılmaz.

3-Sınavlara esas tarih, yer ve saat bilgileri birimlerin Yönetim Kurullarınca belirlenir ve Web sayfalarında ilan edilir. Sınavların katkısı %100 olup başarı notunun DD ve bunun üzerinde olması gerekir.

4-Projeli dersler (bitirme ödevleri, laboratuvar dersleri), atölye dersleri gibi uygulama içeren dersler, işletmede mesleki eğitim dersi ve staj dersi doğrudan sınav yapılamayacağı için ek sınav hakkından yararlandırılmayacaktır. Ancak azami süresini tamamlayıp sınavlara girme hakkı elde eden öğrenciler bu derslerde uygulamalı, uygulaması olan ve daha önce alınmamış derslere bir defaya mahsus olmak üzere talepleri halinde devam edebileceklerdir. Azami süresini doldurduğu halde öğrencinin doğrudan sınav yapılamayan bu derslerinin 5'ten fazla olması halinde 2547 Sayılı Kanunun 44 üncü maddesinin (c) fıkrasının lafzı gereğince doğrudan ilişiği kesilir.

 

5- Ek sınavlar sonucunda hiç almadığı/alamadığı ya da alıp da devam şartını sağlayamadığı dersler dâhil başarısız ders sayısı beş dersten fazla olan öğrencilerin ilişiği kesilir.

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS-LİSANS EĞİTİM ÖĞRETİM VE

SINAV YÖNETMELİĞİ

Sınavlar

MADDE 23 –

e) (Ek:RG-22/10/2017-30218) EK SINAVLAR; azami öğrenim süresi sonunda mezun olabilmek için son sınıf öğrencilerine, başarısız oldukları bütün dersler için iki ek sınav hakkı verilir. Bu sınavlar sonunda başarısız ders sayısını beş derse indirenlere bu beş ders için üç yarıyıl, ek sınavları almadan beş derse kadar başarısız olan öğrencilere dört yarıyıl; bir dersten başarısız olanlara ise öğrencilik hakkından yararlanmaksızın sınırsız, başarısız oldukları dersin sınavlarına girme hakkı tanınır. Ek sınavlara ilişkin esaslar aşağıda belirtilmiştir:

1) Mezun olabilmek için gerekli bütün derslerden geçer not aldıkları hâlde not ortalamalarını sağlayamamaları sebebiyle ilişikleri kesilme durumuna gelen son dönem öğrencilerine not ortalamalarını yükseltmek üzere diledikleri derslerden sınırsız sınav hakkı tanınır. Bunlardan uygulamalı, uygulaması olan ve daha önce alınmamış dersler dışındaki derslere devam şartı aranmaz.

2) Açılacak sınavlara, üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim-öğretim yılı hiç girmeyen öğrenci, sınırsız sınav hakkından vazgeçmiş sayılır ve bu haktan yararlanamaz. Sınırsız hak kullanma durumunda olan öğrenciler sınava girdiği ders başına öğrenci katkı payını/öğrenim ücretini ödemeye devam ederler. Ancak bu öğrenciler, sınav hakkı dışındaki diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

3) Sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesinde uygulanacak esaslar Senato tarafından düzenlenir.

(2) Sınavların yazılı olması esastır. Ancak, öğretim elemanının talebi, ilgili bölüm kurulunun onayıyla ve yarıyıl başında ders bilgi formunda ilan edilmek koşuluyla, sınavlar, sözlü ve/veya uygulamalı olarak da yapılabilir.

(3) Sınav sonuçları akademik takvimde yarıyıl sonu başarı notlarının internet üzerinden girilmesini belirleyen tarihi takiben onbeş gün içinde ilgili öğretim elemanı tarafından Bölüm Başkanlığına verilir. Sınav kâğıtları ve tutanaklarından oluşan belgeler ile öğrencinin başarı notunun belirlenmesinde katkıda bulunan diğer belgeler, ilgili akademik birimlerin Yönetim kurullarınca daha uzun süre saklanması öngörülmedikçe, son işlem gördükleri tarihten başlayarak, dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından iki hafta içerisinde mühürlü bir şekilde ilgili bölüm başkanlığı aracılığı ile akademik birimlere teslim edilir.  Bu belgeler akademik birimler tarafından iki yıl süreyle saklanır. Bu süreler sonunda usulüne göre imha edilir.

(4) Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde izinli/görevli izinli olması durumunda sınavların kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm kurulu tarafından kararlaştırılır. Yazılı sınavlar için öğretim elemanının talebi ve ihtiyacı doğrultusunda gözetmen görevlendirilmesi ilgili akademik birim tarafından yapılır. Uygulamalı derslerin maket, resim, el sanatı türü değerlendirme çalışmalarıyla ilgili öğrenci ve Yönetim tarafından düzenlenen bir tutanak ile işlem yapılır. Staj ve uygulama sonunda, sınav yapma mecburiyeti olan akademik birimlerde, staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı, ilgili kurullar tarafından belirlenen uygulama esaslarına göre belirlenir.

ÖNEMLİ NOT

  • EK SINAVLARA BAŞVURMAK İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNKTE BULUNAN DİLEKÇE VE EKİNİN DOLDURULARAK BAŞVURU TARİHLERİ İÇERİSİNDE ayvacik@comu.edu.tr ADRESİNE MAİL YOLUYLA GÖNDERİLMESİ (daha sonra Dilekçenin aslını teslim etmek şartıyla) VEYA ÖĞRENCİ İŞLERİ BÜROSUNA ELDEN TESLİM EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

 

  • DİLEKÇELERİN ASLI DAHA SONRA KARGO YOLUYLA YA DA ELDEN AYVACIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİ İŞLERİNE YUKARIDA BELİRTİLEN BAŞVURU TARİHLERİNE KADAR TESLİM EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR. KARGODA YAŞANACAK GECİKMELERDEN ÖĞRENCİ KENDİ SORUMLU OLACAKTIR.

BU DUYURU TEBLİĞ NİTELİĞİNDEDİR. AYRICA YAZILI BİR TEBLİGAT YAPILMAYACAKTIR.

Ekler

EK SINAVLAR İÇİN BAŞVURU DİLEKÇESİ.pdf