Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Ayvacık Meslek Yüksekokulu

2022 Yılı Staj Takvimi ve Başvuru İşlemleri

2022 YILI STAJ TAKVİMİ VE BAŞVURU İŞLEMLERİ

 

2021-2022 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ZORUNLU YAZ DÖNEMİ STAJINI YAPMAK İSTEYEN TÜM ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE;

EKTE BELİRTİLEN STAJ EVRAKLARINI ONAYLI VE ISLAK İMZALI OLARAK 03 HAZİRAN 2022 TARİHİNE KADAR MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİ İŞLERİNE POSTA, KARGO VEYA ŞAHSEN TESLİM ETMESİ GEREKMEKTEDİR.

2022 Yılı Zorunlu Yaz Stajı Uygulama Tarihleri aşağıdaki gibidir.

Haftalık 5 İş Günü Staj Yapacaklar için Staj Tarihleri
 
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
1. Seçenek
04 Temmuz 2022
17 Ağustos 2022
2. Seçenek
18 Temmuz 2022
26 Ağustos 2022
Haftalık 6 İş Günü Staj Yapacaklar için Staj Tarihleri
 
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
3. Seçenek
04 Temmuz 2022
11 Ağustos 2022
4. Seçenek
18 Temmuz 2022
20 Ağustos 2022
 
  • Bu Seçeneklerden yalnızca 1’i seçilecektir.

    Dikkat edilmesi gerekenler:

  1. Staj 30 (otuz) iş günü sürecektir.
  2. Öğrencilerin yukarıda belirtilen staj tarihlerinden birini tercih edip stajlarına başlamaları gerekmektedir. (belirtilen tarihlere uyulması zorunludur.)
  3. Staj tarihleri, işgünleri ve saatleri doğru ve okunaklı yazılmalıdır.
  4. İletişim bilgileri güncel olacaktır. Öğrenciler ikametgâh adreslerini ve diğer bilgilerini tam ve doğru bir şekilde yazmaları gerekmektedir.
  5. Staja başlamayan, stajı yarıda bırakan veya rapor alıp stajını uzatan öğrenciler Meslek Yüksekokulumuza durumlarını belirten bir dilekçeyi göndermeleri zorunludur.
  6. Öğrencilerimiz staj yaparken gerekli belgelerini internet sayfamızdan indirebilirler: https://ayvacik.comu.edu.tr/arsiv/duyurular/2022-yili-staj-takvimi-ve-basvuru-islemleri-r561.html 
  7. Öğrencilerimiz aşağıda belirtilen evrakları şahsen 03/06/2022 tarihine kadar Staj Koordinatörü ve Danışmanın onayından sonra öğrenci işlerine teslim edeceklerdir. 03/06/2022 tarihinden sonra hiçbir staj başvuru evrakı kabul edilmeyecektir.

STAJ BAŞVURUSUNDA BULUNACAK ÖĞRENCİLERDEN

TALEP EDİLEN EVRAKLAR;

  1. BEYAN FORMU
  2. ZORUNLU STAJ BAŞVURU VE KABUL FORMU (EK-1)
  3. İŞYERİ KABUL VE SÖZLEŞME FORMU (EK-2)
  4. İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM SÖZLEŞMESİ (EK-3)
  5. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (İSG) EĞİTİMİ BELGESİ

(İSG EĞİTİMİ TARİHİ:  https://ayvacik.comu.edu.tr/arsiv/duyurular/zorunlu-temel-is-sagligi-ve-guvenligi-egitimi-r563.html)

  1. SGK PROVİZYON (Müstehaklık) BELGESİ (ASIL YADA E-DEVLETTEN BORKODLU VE KAREKODLU ÇIKTISI)

 

(STAJ BAŞVURUSU VE DİĞER İŞLEMLER)

Staj ile İlgili Belgeler ve Yapılması Gereken İşlemler

 Staj Belge / Formları

Yapılması Gereken İşlemler

Beyan Formu için tıklayınız...

Zorunlu Staj Başvuru ve Kabul Formu (Ek-1) için tıklayınız…

(Düzenlenmesi Zorunludur)

(03 HAZİRAN 2022 TARİHİNE KADAR MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİ İŞLERİNE POSTA, KARGO VEYA ŞAHSEN TESLİM ETMESİ GEREKMEKTEDİR.)

1- Önce Staj Yerine Onaylatılacak

2-Öğrenci Danışmanına, Program Staj Koordinatörüne ve MYOSEUK Başkanına onaylatılacak.

3-İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Belgesi ile birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilecek. Bu Eğitime katılmak zorunludur. (Eğitimin tarihi ve yeri Ayvacık MYO Web sayfasında duyurulacaktır.)

İşyeri Kabul ve Sözleşme Formu (Ek-2) için tıklayınız… 

İşletmelerde Mesleki Eğitim Sözleşmesi (Ek-3) için tıklayınız…

(3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanununa Göre İşletmelerde Mesleki Eğitim Gören Öğrencilerin Ücretlerinin Bir Kısmının İşsizlik Fonundan Karşılanmasına İlişkin Usul ve Esasları doğrultusunda, bu ödemeden faydalanmak isteyen işyerlerinde staj yapılacaksa Düzenlenmesi Zorunludur)

(03 HAZİRAN 2022 TARİHİNE KADAR MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİ İŞLERİNE POSTA, KARGO VEYA ŞAHSEN TESLİM ETMESİ GEREKMEKTEDİR.)

1-Bu belgeler stajyeri ve stajyer öğrenci ile ilgilidir.

2-Islak imzalı 1’er nüshası öğrenci işlerine teslim edilecektir.

STAJ BİTİMİNDE TESLİMİ YAPILACAK EVRAKLAR

Staj Dosyası Kapağı (Ek-8) için tıklayınız…

Günlük Staj Raporu (Ek-9) için tıklayınız…

Staj Çalışması Günlük Devam Çizelgesi (Ek-10) için tıklayınız…

Staj Sicil Fişi (Ek-7) için tıklayınız…

Staj Değerlendirme Formu (Ek-6) için tıklayınız…

Staj Dosyası ve Ekleri Teslim Formu (Ek-5) için tıklayınız…

 

(Düzenlenmesi Zorunludur.)

1-Ek-8 ve Ek-9’u öğrenci düzenleyecektir.

2-Ek-10’u ve Ek-7’yi staj yeri düzenlemelidir.

3-Ek-6’yı öğrenci danışmanı ve program staj koordinatörü değerlendirecektir.

4-Ek-5’i öğrenci düzenleyecektir.

NOT: Belge ve formların ilgili kısımlarında staj yeri kaşesi/mührü ve yetkili ad/soyad imzası unutulmamalıdır.

Staj Muafiyet Formu (Ek-4) için tıklayınız…

Çalışma Belgesi (Ek-11) için tıklayınız…

Ayrılış Formu (Ek-12) için tıklayınız…

Sigorta Prim Formu( Ek-13) için tıklayınız…

Öğrencinin Sigorta Priminin Yatırıldığına Dair Belge (Ek-14, %1) için tıklayınız…

Öğrencinin Sigorta Priminin Yatırıldığına Dair Belge (Ek-14, %5) için tıklayınız…

(Gerekirse Düzenlenecektir.)

1-Ek-4, Ek-11, Ek-12, Ek-13 ve Ek-14 belge / formlarından biri veya birden fazlası gerektiği takdirde düzenlenecektir.

 

NOT: Ek-14’teki 2 formdan yalnızca 1’i, staj yerinin talep etmesi halinde düzenlenecektir.

 

  Gerekli Evraklara üzerine tıklayarak ulaştıktan sonra doldurabilirsiniz.

 

STAJLA İLGİLİ ÖNEMLİ BİLGİLER

1. Stajını tamamlayan öğrencilerimiz, staj dosyasını ve belgelerini “Staj Dosyası ve Ekleri Teslim Formu (Ek-5)” (tıklayınız…) ile şahsen staj koordinatörlerine teslim etmelidir.

2. Zorunlu Staj Başvuru ve Kabul Formu (Ek-1) (tıklayınız…) onaylanıp stajla ilgili işlemleri başlatılan öğrencilerden stajını tamamlamayanların ve stajına başlamayanların mutlaka Yüksekokulumuza dilekçe ile durumlarını bildirmeleri gerekmektedir.

3. Staj Dosyanızdaki ve belgelerinizdeki staj yeri, staj tarihleri ve diğer bilgilerin Zorunlu Staj Başvuru ve Kabul Formundaki bilgilerle aynı olmasına dikkat ediniz.

4. Stajla ilgili belgelerde ve dosyada karalama, şeritle ve benzeri araç gereçlerle düzeltme gibi işlemler yapılmamalı ve bilgilerin tam ve doğru olmasına dikkat edilmelidir.

5. Staj dosyasındaki ve belgelerindeki staj yerinin kaşesinin ya da mührünün tam ve açıklayıcı olmasına (staj yerinin adı, unvanı, adresi, telefonu, vergi numarası, mersis numarası gibi bilgileri içermeli) ve imzaların tam olmasına dikkat edilmelidir. Staj dosyasındaki ve belgelerindeki “tasdik eden yetkilinin adı-soyadı, görevi-ünvanı, imza-mühür” gibi bilgilerinin tam ve doğru olmasına dikkat edilmelidir.

6. Staj yeriyle ilgili unvan, adres, kaşe vb. konulardaki bilgi değişikliklerini, programınızın staj koordinatörüne ve Ayvacık MYO öğrenci işlerine dilekçe ile bildiriniz.

7. Haftada 6 iş günü staj yapacak öğrenciler, staj yaptıkları yerlerin cumartesi günü tam gün çalışıyor olmasına dikkat etmelidir.

8. Stajınızla ilgili söz konusu olabilecek bilgi güncellemesi, ek bilgi, değişiklik vb. konuları Ayvacık MYO web sayfasından ve okulumuzdaki program panolarından takip ediniz.

9. Stajınızla ilgili konularda programınızın staj koordinatörü ile görüşünüz.

10.Stajı biten MEZUN DURUMDAKİ ÖĞRENCİLER, Staj Belge/Formlarını ve Staj Dosyasını 02.09.2022 tarihine kadar Staj Koordinatörlerine kargo yolu veya şahsen teslim etmeleri gerekmektedir. (Evrak tesliminde Kargo veya Posta gecikmeleri Öğrencilerin Sorumluluğundadır.)

11.Stajı biten 1. SINIF öğrencileri Staj Belge/Formlarını ve Staj Dosyasını 30.09.2022 tarihine kadar Staj Koordinatörlerine şahsen teslim etmeleri gerekmektedir. 

 

DEVLET KATKISI

"3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunun 25'inci maddesinde, işletmelerde mesleki eğitim gören, staj ve tamamlayıcı eğitime devam eden öğrencilere, asgari ücretin net tutarının; yirmi ve üzerinde personel çalıştıran işyerlerinde yüzde otuzundan, yirmiden az personel çalıştıran işyerlerinde yüzde onbeşinden, aday çırak ve çırağa yaşına uygun asgari ücretin yüzde otuzundan aşağı ücret ödenemez, hükmü bulunmaktadır."

HÜKÜM GEREĞİ BU ŞEKİLDE ÖDEME YAPAN İŞLETMELERE DEVLET KATKISI YAPILACAKTIR.   

BU BAĞLAMDA KAMU KURUMU OLMAYAN BİR İŞLETMEDE STAJ YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN "İŞYERİ KABUL VE SÖZLEŞME FORMU (EK-2)"NU 2 NÜSHA OLARAK DOLDURUP İMZALATARAK 1 NÜSHASINI EN GEÇ STAJ BAŞLAMA TARİHİNDEN İTİBAREN 1 HAFTA İÇERİSİNDE MESLEK YÜKSEKOKULUMUZA ULAŞTIRMALARI, DİĞER NÜSHASINI STAJ YAPACAKLARI İŞLETMEYE VERMELERİ GEREKMEKTEDİR.;

İŞLETMELER EĞER ÜCRET ÖDEYECEKLERSE ÖDEDİKLERİ ÜCRETLERE DAİR DEKONT BORDRO VB. BELGEYİ EN GEÇ, AYIN 10'UNA KADAR MESLEK YÜKSEKOKULUMUZA ULAŞTIRMALARI GEREKMEKTEDİR.

 

PROGRAM STAJ KOORDİNATÖRLERİ

Program
Staj Koordinatörü
Bankacılık ve Sigortacılık
Öğr. Gör. Fatma SEZER
Geleneksel El Sanatları
Öğr. Gör. Serap AKSU
İşletme Yönetimi
Öğr. Gör. Ahmet İhsan ŞAMDAN
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Öğr. Gör. Adnan ŞİMŞEK
Turist Rehberliği
Öğr. Gör. Dr. Yasin SOYLU
Spor Yönetimi
Öğr. Gör. Cem SABUR
 

 

 Program Staj Kılavuzları (Staj Yapılabilecek yerler ve stajla ilgili bilgiler kılavuzlarda yer almaktadır.) MUTLAKA OKUYUNUZ!